Over Impactory

Mijn specialisme?
Ondernemers helpen om meer te bereiken met hun website.

Hallo, mijn naam is Henk Westerhuis.

Met Impactory help ik ondernemers om online meer te verdienen.

Dat doe ik door tips te geven over hoe je de aantrekkingskracht van je website kunt verbeteren.

Vaak zit de oorzaak ergens anders dan het lijkt.

Hierna eerst iets over Impactory en dan iets over mijzelf.

 

over Impactory

Wie zich online oriënteert kan elke euro maar één keer uitgeven.

De aantrekkingskracht van de ene website gaat dus vaak ten koste van het succes van andere websites.

Online succes draait dus om aantrekkingskracht en het bevorderen van actiebereidheid op je website.

Het is de kunst om je bezoekers in the mood te brengen. En om je bezoekers vervolgens goed te helpen om te komen tot de beste keuze en om te helpen om tot actie over te gaan.

Om te begrijpen hoe dit werkt heb ik onderzocht hoe mensen zich online oriënteren.

Er blijken drie factoren te zijn waarmee je de aantrekkingskracht en actiebereidheid op je website kunt sturen.

Bekijk ze op Hoe je meer kunt bereiken met je website.

 

over Henk Westerhuis

Henk Westerhuis - Impactory.nl - 100% marketing - Meer bereiken met je website

Lange tijd ontwikkelde ik promotiemateriaal voor ondernemers.

Mailingacties, brochures, magazines, boeken en boekjes, etc.

Ondersteund door een netwerk van professionals werkte ik voor toonaangevende bedrijven en organisaties.

Publicaties dus van papier en inkt om communicatiedoelen te bereiken. En internet vond ik maar niets.

Ik vond het een uitdaging om mensen in beweging te krijgen met uitgekiende concepten vertaald naar mooi drukwerk.

Totdat ik – beetje laat – de kracht van internet ontdekte…

 

Impactory en de drie factoren

In de artikelen die ik publiceer kun je tussen de regels door mogelijkheden vinden om je website te optimaliseren.
Op de pagina Hoe licht ik de drie factoren toe. Het zijn de drie factoren waarmee je invloed hebt op het gedrag van je bezoekers.
Voor een specifieke vraag of wens kun je mij een bericht sturen via Stel je vraag.

 

Waarom die telescoop op de homepage?

In dit artikel vertel ik waarom ik een foto van een telescoop op de homepage heb geplaatst.
Telescoop Dwingeloo en het fenomeen moonbouncen.

 

Mijn interesse in ideeën

Toen ik als twintiger bij een reclamebureau werkte vertelde een doorgewinterde reclameman mij het volgende verhaal:

In de jaren tachtig van de vorige eeuw werd door een Frans automerk een compacte auto op de markt gebracht. Ondanks uitgebreid marktonderzoek vooraf, vond men het maar een suf klein autootje. En ondanks miljoenen aan reclame raakten ze de auto’s aan de straatstenen niet kwijt. Totdat iemand bedacht om op de achterruit een vrolijk stickertje te plakken. Toen vlogen de auto’s de deur uit, niet alleen in Frankrijk, maar in heel Europa. Op het stickertje stond slechts één woord: ‘Parisienne’. Dat woord zette het suffe imago van de auto in één klap om naar een hippe metropolytische uitstraling.

In hoeverre dit verhaal helemaal op waarheid is gebaseerd weet ik niet. Voor mij was het wel het moment waarop ik gefascineerd raakte door de kracht van creativiteit en ideeën.

Ideeën werden natuurlijk veelvuldig gebruikt voor reclamecampagnes. Bij reclame wordt een idee als het ware aan een merk geplakt. Maar het kan ook andersom. Een merk aan een idee plakken. Zo ontstond bij mij het inzicht dat elke onderneming ook is gebaseerd op een idee.

Door de jaren heen hielp ik tientallen ondernemers met hun promotie en tegenwoordig vooral met hun websites. Daarbij beschouw ik het succes van een merk als de optelsom van idee en uitvoering. Als een website niet de gewenste aantrekkingskracht heeft, dan kan het maar aan twee dingen liggen.

Als het idee van een website goed is dan zitten de verbetermogelijkheden in de uitvoering. En als het idee te inwisselbaar is of te weinig tot de verbeelding spreekt, dan is het van belang om eerst het idee te finetunen. Het lijkt een open deur, maar geregeld wordt een dure marketingcampagne ingezet voor een businessconcept dat eigenlijk al overleden is. Nu vrijwel iedereen zich voor wensen online oriënteert draait het vooral om ideeën van websites.

 

Mijn oriëntatie op websiteverbetering

Voor geïnteresseerden vertel ik hier hoe mijn oriëntatie op online marketing in grote lijnen is verlopen:

    • Iedereen kan via internet publiceren en de hele wereld is via internet met elkaar verbonden. Wat je publiceert bepaalt welk publiek je aantrekt.
    • Vrijwel iedereen oriënteert zich voor niet-alledaagse aankopen online.
      Wie zich oriënteert gedraagt zich als water (en water volgt de weg van de minste weerstand).
      Gevolg: websites die het beste inspelen op de voorkeuren van bezoekers bouwen voorsprong op. (En ondernemers die online niet uit de verf komen verliezen hierdoor geleidelijk steeds meer aandacht.)
    • Websites waaraan mensen de voorkeur geven trekken uiteindelijk de meeste omzet naar zich toe. Internet bepaalt dus steeds meer wie waar koopt. Van de bakker in het dorp tot wereldmerken. Aan welke websites geven mensen dan de voorkeur?
    • Met ervaring in positionering en communicatie, maar met nul ervaring in online marketing ging ik op onderzoek uit. Ik wilde weten welke factoren ons oriëntatiegedrag beïnvloeden. Met die kennis zou ik elke ondernemer kunnen helpen om online voorsprong op te bouwen. En mensen helpen met ideeën en communicatie heb ik altijd leuk gevonden.
    • Mijn zoektocht begon uiteraard met SEO (Search Engine Optimization), daarna volgde een training online marketing van Google.
      Vervolgens las ik veel boeken en blogs over nichemarketing, contentmarketing en online bezoekersgedrag, zoals bijvoorbeeld UX (user experience).
    • Uiteindelijk ontdekte ik dat het er niet om gaat hoe goed je je als ondernemer profileert, maar om hoe goed je bezoekers op je website laat ervaren wat zij willen ervaren.
      Het begint met een goed doordachte positionering, zodat je je als ondernemer met de juiste belofte op het juiste publiek richt. Vervolgens gaat het erom dat je als ondernemer je bezoekers ‘in the mood’ brengt. Content waarbij mensen gaan ervaren dat je dé oplossing bent voor hun wens en waarbij bezoekers zin krijgen om actie te ondernemen.
    • Inmiddels heb ik een planmatige aanpak om ondernemers te helpen om meer te bereiken met hun website.
      De komende jaren zullen veel bedrijven die ongeveer op dezelfde voet doorgaan het niet overleven. Voor ondernemers die in hun markt online slimmer inspelen op wat bezoekers willen beleven liggen er juist grote kansen.

 

Impactory  100% marketing

• mail
info@impactory.nl

• telefoon/sms/app
06 24810140

• vestiging
Stationsweg 150 – Hillegom

• registratie
28043243