Je wilt dat meer bezoekers op je website actie ondernemen
Websites die beter inspelen op de voorkeuren van hun bezoekers bouwen voorsprong op.
Vrijwel iedereen oriënteert zich online.
Als je met je website niet bereikt wat je wilt bereiken mis je kansen.
Je bezoekers doen dan niet wat je wilt dat ze doen.
Ze ervaren kennelijk onvoldoende wat ze willen ervaren.
Maar hoe breng je hier verandering in?
Vanuit mijn interesse in communicatie onderzoek ik hoe je met websites beter kunt inspelen op voorkeuren van bezoekers.
Websites die bezoekers beter helpen om hun wens in vervulling te laten gaan trekken geleidelijk meer bezoekers aan, zowel via Google als via-via.
De volgende inzichten kunnen je helpen om verbeteringen op je website door te voeren.
Vuistregels bezoekersgedrag:
-
-
- Wie zich oriënteert op een niet-alledaagse aankoop begint vrijwel altijd online
Websites bepalen dus vooral waar wensen worden afgehandeld. - Wie je website bezoekt heeft een wens
De manier waarop je inspeelt op die wens bepaalt of bezoekers wel of geen interesse tonen. - We geven de voorkeur aan een specialist
Wie z’n aanbod niet duidelijk afbakent wordt niet ervaren als specialist. - Wie zich oriënteert gaat meestal niet voor de één-na-beste oplossing
Je wilt dus ervaren worden als dé oplossing. - Bezoekers gaan niet alleen voor kwaliteit en prijs, wie waar koopt draait vooral om service
Service begint al tijdens de eerst seconde met sfeer, overzicht en hulpvaardigheid. - Of je bezoekers gaan of blijven is secondenwerk
Vooral de eerste seconden tellen. - Wie zich oriënteert gedraagt zich als water
Je publiek volgt op internet de weg van de minste weerstand. - Wat heb je aan bezoekers als ze op je website nauwelijks actie ondernemen?
Doe je bezoekers voorstellen die te aantrekkelijk zijn om niet op te reageren. - Wie zich oriënteert is allergisch voor één ding: gedoe!
Vraag je voortdurend af hoe je het voor je bezoekers nog makkelijker kunt maken. - We oriënteren met ons verstand, we selecteren op gevoel
Breng je bezoekers daarom direct in een aantrekkelijke sfeer. - Onbeantwoorde vragen zijn een belangrijke reden om je website te verlaten
Geef met je website de juiste antwoorden op de juiste vragen. - De meeste websites spelen onvoldoende in op de vraag achter de vraag
Wat zijn de diepere pijnpunten en diepere verlangens van je bezoekers? - Bezoekers willen niet weten hoe goed je bent
Bezoekers willen op je website ervaren dat je precies begrijpt wat ze op willen lossen (en hoe!). - Websites die bezoekers als beste optie ervaren komen geleidelijk in Google bovendrijven
Zowel je bezoekers als Google geven de voorkeur aan relevante content. - Voor de meeste ondernemers is de website het hart van hun marketing
Stel bij de inrichting van je website de wens van je bezoekers centraal.
- Wie zich oriënteert op een niet-alledaagse aankoop begint vrijwel altijd online
-
Meer bereiken met je website
Eigenlijk willen je bezoekers op je website maar één ding.
Ze willen het ‘dit-is nou-precies-wat ik-bedoel’ gevoel ervaren.
Twijfels maken dan plaats voor enthousiasme.
Alleen met dat gevoel komen je bezoekers in the mood en krijgen ze zin om actie te ondernemen.
Hoe ervaren je bezoekers in het palet van online-aanbod jouw website?
En hoe zorg je ervoor dat ze aan jouw website de voorkeur geven om hun wens af te handelen?
Met Impactory help ik ondernemers om meer te bereiken met hun website.
Bekijk hier Hoe ik je daarmee kan helpen.
Impactory 100% marketing